Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

9 Φεβρουαρίου 2011

Ο Ν.3454/2006, «Ενίσχυση της οικογένειας και λοιπές διατάξεις»

Ο Ν.3454/2006, που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 75/Α/7-4-2006, επέφερε καινοτόμες τροποποιήσεις – βελτιώσεις στην ισχύουσα νομοθεσία για την προστασία των πολυτέκνων και έλαβε σπουδαία μέτρα για τις τρίτεκνες οικογένειες (γονείς και παιδιά).

Νόμος 3454/2006

Ο Ν.3454/2006, «Ενίσχυση της οικογένειας και λοιπές διατάξεις», που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 75/Α/7-4-2006, επέφερε καινοτόμες τροποποιήσεις – βελτιώσεις στην ισχύουσα νομοθεσία για την προστασία των πολυτέκνων και έλαβε σπουδαία μέτρα για τις τρίτεκνες οικογένειες (γονείς και παιδιά).

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α

ΕΝIΣΧΥΣΗ ΟIΚΟΓΕΝΕIΩΝ ΜΕ ΤΡΙΑ ΠΑΙΔΙΑ

Άρθρο 1

1. Στη µητέρα που αποκτά τρίτο τέκνο από την 1η Ιανουαρίου 2006 και µετά, καθώς και για κάθε τέκνο µετά από το τρίτο, καταβάλλεται από το Δηµόσιο εφά­παξ παροχή ύψους 2.000 ευρώ, ανεξάρτητα από κάθε άλλο επίδοµα, µισθό, σύνταξη, αµοιβή, αποζηµίωση ή εισόδηµα. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονοµίας και Οικονοµικών και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθορίζεται ο τρόπος πληρωµής, ο φορέας καταβολής της παροχής και τα απαιτούµενα δικαιολογητικά και ρυθµίζεται κάθε αναγκαία λεπτοµέρεια για την εφαρ­µογή της ανωτέρω διάταξης. Με όµοια απόφαση, µπο­ρεί να αναπροσαρµόζεται το ανωτέρω ποσό. Το ποσό αυτό απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος, εισφορά ή κράτηση υπέρ του Δηµοσίου ή τρίτου. Σε περίπτωση θανάτου της µητέρας ή υπαίτιας εγκατάλειψης των παιδιών της από τη µητέρα και οριστικής διακοπής της συγκατοίκησής της µε αυτά, η παροχή καταβάλλεται σε όποιον έχει την ευθύνη διατροφής των παιδιών.

2. Η προβλεπόµενη στο άρθρο 12 του ν. 3220/2004 (ΦΕΚ 15 Α') απαλλαγή από το τέλος ταξινόµησης επι­βατικών αυτοκίνητων οχηµάτων επεκτείνεται και χο­ρηγείται αναλογικά και στους γονείς ή γονέα µε τρία ανήλικα τέκνα από τον ίδιο ή διαφορετικούς γάµους για τα οποία έχουν µε νόµο ή δικαστική απόφαση τη γο­νική µέριµνα και επιµέλεια ή νοµίµως αναγνωρισθέντα ή υιοθετηθέντα ή εκτός γάµου γεννηθέντα, τα οποία είναι άγαµα ή προστατευόµενα, σε ποσοστό τριάντα πέντε τοις εκατό (35%) κατά το έτος 2006, εβδοµήντα τοις εκατό (70%) κατά το έτος 2007 και εκατό τοις εκατό (100%) κατά το έτος 2008 και εντεύθεν. Για την εφαρµογή της διάταξης του άρθρου 12 του ν. 3220/2004, ως προστατευόµενα νοούνται τα τέκνα που φοιτούν σε αναγνωρισµένες σχολές και εκπαιδευτικά ιδρύµατα της ηµεδαπής ή αλλοδαπής ή εκπληρώνουν τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις και δεν έχουν συµπληρώσει το εικοστό πέµπτο (25ο) έτος της ηλικίας τους, καθώς και τα ανάπηρα τέκνα µε αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, ηλικίας από τεσσάρων (4) ετών και άνω, άγαµα, διαζευγµένα ή σε κατάσταση χηρείας, εφόσον δεν εµπίπτουν στις άλλες κατηγορίες ατόµων που δικαιούνται παραλαβής επιβατικού αυτοκίνητου οχήµατος µε απαλλαγή από το τέλος ταξινόµησης. Η απαλλαγή του τέλους ταξινόµησης χορηγείται στις πε­ριπτώσεις α', β', γ' και στ' του άρθρου 4 του παρόντος.

Με απόφαση του Υπουργού Οικονοµίας και Οικονοµικών καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία για τη χορήγηση της ανωτέρω απαλλαγής.

3. α. Η περίπτωση στ' της παρ. 1 του άρθρου 4 του ν. 3250/2004 (ΦΕΚ 124 Α') αντικαθίσταται ως εξής:

«στ) 1) πολύτεκνοι και τέκνα πολυτέκνων,

2) γονείς οικογενειών µε τρία παιδιά και τέκνα αυτών, σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%).

Η περίπτωση 2 ισχύει για έναν από τους γονείς ή ένα από τα τέκνα τους.»

β. Η περίπτωση ε' της παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 3250/2004 αντικαθίσταται ως εξής:

«ε. Για την έκτη οµάδα προτιµώνται υποψήφιοι µε τα περισσότερα τέκνα, πάνω από το όριο των τριών τέκνων.»

γ. Στο τέλος της παρ. 3 του άρθρου 10 του ν. 1910/1944 (ΦΕΚ 229 Α') προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Η διάταξη του προηγούµενου εδαφίου ισχύει και για δηµόσιους πολιτικούς διοικητικούς υπαλλήλους που είναι γονείς τριών τέκνων ή για ένα τέκνο οικογένειας µε τρία παιδιά, που είναι δηµόσιοι πολιτικοί διοικητι­κοί υπάλληλοι Αν, στην τελευταία περίπτωση, και οι γονείς είναι δηµόσιοι πολιτικοί διοικητικοί υπάλληλοι, η παρούσα διάταξη εφαρµόζεται µόνο για τους γονείς ή µόνο για ένα τέκνο αυτών.»

δ. 1) Το τρίτο εδάφιο της παρ. 6 του άρθρου 14 του ν. 2190/1994 (ΦΕΚ 28 Α'), όπως αντικαταστάθηκε µε την παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 3260/2004 (ΦΕΚ 151 Α'), αντι­καθίσταται ως εξής:

«Ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) των προκηρυσσό­µενων θέσεων τακτικού προσωπικού και προσωπικού µε σύµβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ κατά Νοµαρχιακή Αυτο­διοίκηση, φορέα και κλάδο ή ειδικότητα καλύπτονται από πολύτεκνους και τέκνα πολυτέκνων και περαιτέρω ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) από γονείς µε τρία τέκνα και τέκνα αυτών.»

2) Τα εδάφια πέµπτο και έκτο της παρ. 6 του άρθρου 14 του ν. 2190/1994 (ΦΕΚ 28 Α΄), όπως αντικαταστάθηκε µε την παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 3260/2004 (ΦΕΚ 151 Α΄), αντικαθίστανται ως εξής:

«Η κατανοµή των θέσεων στους φορείς και για τις έξι οµάδες: α) πολυτέκνων και τέκνων πολυτέκνων, β) γονέων µε τρία τέκνα και τέκνων αυτών, γ) παλιννο­στούντων Ποντίων οµογενών για την κατηγορία ΥΕ, δ) παλιννοστούντων Ποντίων οµογενών για τις κατηγο­ρίες ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ, ε) οµογενών του ν. 2790/2000 για την κατηγορία ΥΕ και στ) οµογενών του ν. 2790/2000 για τις κατηγορίες ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ, θα γίνει σε πρώτη φάση µε βάση τα ακριβή ποσοστά που αντιστοιχούν στο είκοσι τοις εκατό (20%), δέκα τοις εκατό (10%), δέκα τοις εκατό (10%), πέντε τοις εκατό (5%), δέκα τοις εκατό (10%), πέντε τοις εκατό (5%), εκφρασµένα σε ακέραιο αριθµό.

Εφόσον δεν καλυφθεί το σύνολο των διατιθέµενων θέσεων µε την πρώτη κατανοµή, οι υπολειπόµενες θέ­σεις θα διατεθούν στους φορείς σε δεύτερη φάση, προτασσόµενων εκείνων των φορέων στους οποίους η προστιθέµενη θέση δίνει τη µικρότερη αύξηση στο ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%), δέκα τοις εκατό (10%), δέκα τοις εκατό (10%), πέντε τοις εκατό (5%), δέκα τοις εκατό (10%), πέντε τοις εκατό (5%), σε καθεµία από τις έξι οµάδες αντίστοιχα.»

ε. Η περίπτωση α' του πέµπτου εδαφίου της παρ. 6 του άρθρου 14 του ν. 2190/1994, όπως αντικαταστάθηκε µε την παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 3260/2004, αντικαθί­σταται ως εξής:

«α) πολυτέκνων και τέκνων πολυτέκνων, καθώς και ενός εκ των γονέων οικογενειών µε τρία παιδιά ή ενός εκ των τριών τέκνων, για τις κατηγορίες ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ.».

4. α. Στην παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 2643/1998 (ΦΕΚ 220 Α') προστίθεται περίπτωση ε' ως εξής:

«Γονείς µε τρία ζώντα τέκνα και ένα από τα τρία τέκνα.»

β. Η παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 2643/1998 αντικαθί­σταται ως εξής:

«1. Α) Επιχειρήσεις ή εκµεταλλεύσεις, ελληνικές ή ξένες, που λειτουργούν στην Ελλάδα µε οποιαδήποτε µορφή, καθώς και οι θυγατρικές τους εταιρείες, εφόσον απασχολούν προσωπικό πάνω από πενήντα (50) άτο­µα, υποχρεούνται να προσλαµβάνουν προστατευόµενα πρόσωπα του προηγούµενου άρθρου, σε ποσοστό οκτώ τοις εκατό (8%) επί του συνόλου του προσωπικού της επιχείρησης ή της εκµετάλλευσης. Εξαιρούνται από την υποχρέωση αυτή οι επιχειρήσεις ή εκµεταλλεύσεις που εµφανίζουν στους ισολογισµούς τους αρνητικό απο­τέλεσµα (ζηµία) στις δύο αµέσως προηγούµενες από το έτος προκήρυξης χρήσεις. Το ποσοστό αυτό οκτώ τοις εκατό (8%) κατανέµεται στις προστατευόµενες κατηγορίες προσώπων του άρθρου 1 µε την ακόλουθη σειρά προτεραιότητας: α) Ποσοστό τρία τοις εκατό (3%) στα πρόσωπα των περιπτώσεων α' και ε' της παρ. 1 του άρθρου 1. β) Ποσοστό δύο τοις εκατό (2%) στα πρόσωπα του πρώτου εδαφίου της περίπτωσης β' της παρ. 1 του άρθρου 1. γ) Ποσοστό ένα τοις εκατό (1%) στα πρόσωπα της περίπτωσης γ' της παρ. 1 του άρθρου 1. δ) Ποσοστό ένα τοις εκατό (1%) στα πρόσωπα του δεύτερου εδαφίου της περίπτωσης β' της παρ. 1 του άρθρου 1. ε) Ποσοστό 1% στα πρόσωπα της περίπτωσης δ' της παρ. 1 του άρθρου 1.

Β) Οι φορείς του δηµόσιου τοµέα που αναφέρονται στην παράγραφο 8, µε την εξαίρεση όσων εµφανί­ζουν στους ισολογισµούς τους αρνητικό αποτέλεσµα (ζηµία) στις δύο αµέσως προηγούµενες από το έτος προκήρυξης χρήσεις, υποχρεούνται να προσλαµβάνουν προστατευόµενα πρόσωπα του προηγούµενου άρθρου σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%), το οποίο κατανέµε­ται στις προστατευόµενες κατηγορίες προσώπων του άρθρου 1 µε την ακόλουθη σειρά προτεραιότητας: α) Ποσοστό τρία τοις εκατό (3%) στα πρόσωπα του πρώ­του εδαφίου της περίπτωσης β' της παρ. 1 του άρθρου 1. β) Ποσοστό δύο τοις εκατό (2%) στα πρόσωπα της περίπτωσης α' της παρ. 1 του άρθρου 1. γ) Ποσοστό ένα τοις εκατό (1%) στα πρόσωπα της περίπτωσης γ' της παρ. 1 του άρθρου 1. δ) Ποσοστό ένα τοις εκατό (1%) στα πρόσωπα του δεύτερου εδαφίου της περίπτωσης β' της παρ. 1 του άρθρου 1. ε) Ποσοστό ένα τοις εκατό (1%) στα πρόσωπα της περίπτωσης δ' της παρ. 1 του άρθρου 1. στ) Ποσοστό δύο τοις εκατό (2%) στα πρόσωπα της περίπτωσης ε' της παρ. 1 του άρθρου 1.»

γ. Στην παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 2643/1998, µετά την περίπτωση ε', προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Στο παραπάνω ποσοστό πέντε τοις εκατό (5%), προ­στίθεται ποσοστό δύο τοις εκατό (2%) του συνόλου των προς προκήρυξη θέσεων του οικείου φορέα, στο οποίο (2%) υπάγονται αποκλειστικά τα πρόσωπα της περί­πτωσης ε' της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 2643/1998.»

Άρθρο 2

1. α. Το εδάφιο 2 της περ. Δ΄ της παρ. 2 του άρθρου 43 του β.δ. 775/1964 (ΦΕΚ 254 Α') αντικαθίσταται ως εξής:

«Για κάθε παιδί, από του τρίτου περιλαµβανοµένου και άνω, ηλικίας µέχρι 18 ετών, για τα µη φοιτούντα σε ανώτερα και ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύµατα και µέχρι 25 ετών για τα φοιτούντα στα ιδρύµατα αυτά, βαθµοί 30.»

β. Η παρ. Ε' της παρ. 2 του άρθρου 43 του β.δ. 775/ 1964 αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Οικογένεια χωρίς γονέα ή προστάτη ή οικογένεια µε έναν γονέα, βαθµοί 60.

2. Οικογένεια στην οποία υπάρχει ένα ανάπηρο µέλος µε αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, βαθµοί 60.

3. Οικογένεια στην οποία υπάρχουν παραπάνω από ένα ανάπηρα µέλη µε αναπηρία εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, βαθµοί 80.

4. Οικογένεια της οποίας ο αρχηγός ή ο προστάτης τυγχάνει δηµόσιος υπάλληλος, βαθµοί 30.

5. Οικογένεια της οποίας ο αρχηγός ή ο προστάτης τυγχάνει εργάτης, αγρότης ή ιδιωτικός υπάλληλος, βαθµοί 40.»

2. Στην παρ. 1 του άρθρου 42 του ν. 1481/1984 (ΦΕΚ 152 Α΄) προστίθεται εδάφιο ε' ως εξής: «ε. Γονείς τριών τέκνων και τέκνα τους.»

3. Το άρθρο 1 του ν. 380/1976 (ΦΕΚ 178 Α΄) αντικαθί­σταται ως εξής:

«Καθ' υπέρβασιν του εκάστοτε καθοριζοµένου αριθ­µού εισακτέων σπουδαστών στις Δηµόσιες Σχολές Εµπορικού Ναυτικού, εισάγονται υποχρεωτικώς µέχρι ποσοστού δέκα τοις εκατό (10%) υποψηφίων εκ τέκνων ή αδελφών αναπήρων και θυµάτων πολέµου και Εθνι­κής Αντιστάσεως, τέκνων ή αδελφών αναπήρων και θυµάτων ειρηνικής περιόδου, ως και τέκνων πολυτέ­κνων και τέκνων οικογενειών µε τρία παιδιά κατά την µεταξύ των σειρά επιτυχίας εφόσον ούτοι λαµβάνουν την βαθµολογική βάση επιτυχίας εις άπαντα τα εξε­ταζόµενα µαθήµατα.»

4. α. Στην παρ. 5 του άρθρου 6 του ν. 3255/2004 (ΦΕΚ 138 Α') προστίθεται περίπτωση γ' ως εξής:

«γ) Από την έναρξη του σχολικού έτους 2006 - 2007 και εφεξής, κατά την πρόσληψη των αναπληρωτών εκπαιδευτικών πτυχιούχων ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυµάτων από τον πίνακα που συντάσσεται µε βάση την περίπτωση α' της παρούσας παραγράφου, ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) κατά κλάδο και ειδικότητα επί των εκάστοτε προσλαµβανόµενων αναπληρωτών, προ­σλαµβάνεται από τους εγγεγραµµένους στον πίνακα εκ­παιδευτικούς που έχουν τρία τέκνα. Οι υπαγόµενοι στις ρυθµίσεις της παρούσας περίπτωσης, για το διορισµό των οποίων απαιτείται πτυχίο παιδαγωγικών σπουδών της ΣΕΛΕΤΕ κατά τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ. 8 του ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167 Α'), προσλαµβάνονται εφόσον κατέχουν το πτυχίο αυτό ή πτυχίο ισοδύναµο προς αυτό. Η πρόσληψη γίνεται µε βάση τη σειρά εγγραφής στον ανωτέρω πίνακα και εφόσον έχουν υποβάλει αίτηση για πρόσληψη στις περιοχές που πραγµατοποιούνται οι προσλήψεις. Αν οι εγγεγραµµένοι στον ανωτέρω πίνακα δεν επαρκούν, τότε για τη συµπλήρωση του ποσοστού προσλαµβάνονται υποψήφιοι χωρίς προϋπηρεσία από συµπληρωµατικό πίνακα στον οποίο κατατάσσονται οι αιτούντες µε βάση την ηµεροµηνία κτήσης του πτυχίου τους και σε περίπτωση σύµπτωσης της ηµεροµηνίας αυτής µε το βαθµό του πτυχίου τους. Κατά τον προσ­διορισµό των θέσεων που αντιστοιχούν στο ανωτέρω ποσοστό, γίνεται στρογγυλοποίηση στην αµέσως επό­µενη ακέραιη µονάδα, αν προκύπτει δεκαδικό υπόλοιπο ίσο ή µεγαλύτερο από το µισό της ακέραιης µονάδας. Αν το δεκαδικό υπόλοιπο είναι µικρότερο από το µισό της ακέραιης µονάδας, δεν λαµβάνεται υπόψη.»

β. Στο άρθρο 7 του ν. 3369/2005 (ΦΕΚ 171 Α') προστί­θεται παράγραφος 4 ως εξής:

«4.α. Κατά τη διαδικασία της αξιολόγησης της αίτη­σης για εισαγωγή εκπαιδευοµένων στα προγράµµατα των δηµοσίων Ι.Ε.Κ. της παραγράφου 3 του παρόντος, οι γονείς και τα τέκνα οικογενειών µε τρία παιδιά λαµ­βάνουν την αυτή µοριοδότηση µε τους γονείς και τα τέκνα πολυτέκνων. Σε περίπτωση ισοβαθµίας, έπονται κατά τη σειρά µόνο των συνυποψηφίων τους που έχουν ιδιότητα γονέα ή τέκνου πολύτεκνης οικογένειας. Οι άνεργοι γονείς τριών τέκνων προηγούνται έναντι των λοιπών γονέων τριών τέκνων και οι άνεργοι πολύτεκνοι γονείς προηγούνται έναντι των λοιπών πολύτεκνων γο­νέων.

β. Οι καταρτιζόµενοι γονείς ή τέκνα οικογενειών µε τρία παιδιά καταβάλλουν στα προγράµµατα δια βίου κατάρτισης των δηµοσίων Ι.Ε.Κ. της παραγράφου 3 του άρθρου αυτού, το ίδιο ύψος διδάκτρων µε το εκάστοτε οριζόµενο για τους γονείς και τέκνα πολύτεκνης οικο­γένειας, εφόσον συντρέχουν και γι' αυτούς οι λοιπές προϋποθέσεις, που ισχύουν εκάστοτε για τους τελευ­ταίους.»

γ. Στο άρθρο 9 του ν. 3369/2005 προστίθεται παρά­γραφος 4 ως εξής:

«4. α) Εκπαιδευτές γονείς τριών τέκνων και άνω, κατά τη µοριοδότησή τους µε τα κριτήρια που ισχύουν εκά­στοτε για όλους, λαµβάνουν προσαύξηση δέκα τοις εκατό (10%) επί του συνόλου των µορίων που έχουν συγκεντρώσει. β) Εκπαιδευόµενοι γονείς τριών τέκνων και άνω, µετά τη σχετική αξιολόγηση επάρκειας στα «Τµήµατα Μάθησης», εντάσσονται, µαζί µε τους ανέρ­γους, κατά προτεραιότητα.»

5. Κατά την εφαρµογή των κριτηρίων επιλογής των εκπαιδευοµένων ή των καταρτιζοµένων στις εκπαιδευτι­κές µονάδες αρχικής κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) του Οργανισµού Τουριστικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και ειδικότε­ρα κατά τον καθορισµό της σειράς προτεραιότητας αυτών µε µοριοδότηση βάσει της υπ' αριθ. 3304/2004 απόφασης του Υφυπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης (ΦΕΚ 855 Β'), η ιδιότητα γονέα ή τέκνου οικογένειας µε τρία παιδιά λαµβάνει την αυτή µοριοδότηση µε την ιδιότητα γονέα ή τέκνου πολύτεκνης οικογένειας.

6. Δικαιούχοι της «Κάρτας Πολιτισµού», που προβλέ­πεται από την αριθµ. ΥΠΠΟ/ΔΟΕΠΥ/ΤΟΠΥΝΣ/15055/2004 απόφαση του Υπουργού Πολιτισµού (ΦΕΚ 423 Β'), είναι, πέραν των προβλεποµένων στην απόφαση αυτή, οι γονείς και τα τέκνα οικογενειών µε τρία παιδιά.

Άρθρο 3

1. Οι παροχές του άρθρου 1, πλην των παραγράφων 1 και 2 αυτού, και του άρθρου 2, πλην της περίπτωσης β' της παραγράφου 1 αυτού, η οποία ισχύει ανεξαρτή­τως αριθµού και ηλικίας τέκνων, χορηγούνται στις ακό­λουθες κατηγορίες προσώπων: Σε γονέα ή γονείς που έχουν τη γονική µέριµνα και επιµέλεια τριών παιδιών από τον ίδιο ή διαφορετικούς γάµους ή νοµίµως ανα­γνωρισθέντων ή υιοθετηµένων ή εκτός γάµου γεννηθέ­ντων, τα οποία είναι άγαµα και δεν έχουν συµπληρώσει το εικοστό τρίτο (23ο) έτος της ηλικίας τους ή φοιτούν σε αναγνωρισµένες τριτοβάθµιες σχολές πανεπιστηµι­ακής και τεχνολογικής εκπαίδευσης και αναγνωρισµένα εκπαιδευτικά ιδρύµατα της ηµεδαπής ή της αλλοδαπής ή εκπληρώνουν τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις και δεν έχουν συµπληρώσει το εικοστό πέµπτο (25ο) έτος της ηλικίας τους και στα τέκνα αυτών, όπου αυτό προβλέπεται. Στα τρία παιδιά περιλαµβάνονται και τα τέκνα µε οποιαδήποτε αναπηρία σε ποσοστό εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω ισοβίως, ανεξαρτήτως ηλικίας και οικογενειακής κατάστασης.

2. Η ιδιότητα του δικαιούχου των παροχών των άρ­θρων 1 και 2 αποδεικνύεται µε το πιστοποιητικό οικογε­νειακής κατάστασης του ενδιαφεροµένου ή αντίστοιχο πιστοποιητικό αρµόδιας αλλοδαπής αρχής.

Οι παροχές της παρ. 1 του άρθρου 1 του παρόντος χορηγούνται στις ακόλουθες κατηγορίες προσώπων: α) Έλληνες πολίτες που διαµένουν µόνιµα στην Ελ­λάδα,

β) οµογενείς αλλοδαπούς που διαµένουν µόνιµα στην Ελλάδα και διαθέτουν δελτίο οµογενούς,

γ) πολίτες Κρατών - Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που διαµένουν µόνιµα στην Ελλάδα,

δ) πολίτες των χωρών που ανήκουν στον Ευρωπαϊκό Οικονοµικό χώρο (Νορβηγία, Ελβετία και Λιχτενστάιν) και διαµένουν µόνιµα στην Ελλάδα,

ε) 1) αναγνωρισµένους πρόσφυγες που διαµένουν µόνιµα στην Ελλάδα, των οποίων το καθεστώς πα­ραµονής στην Ελλάδα διέπεται από τις διατάξεις της Σύµβασης του 1951 για το Καθεστώς των Προσφύγων (ν.δ. 3989/1959, ΦΕΚ 201 Α'), όπως τροποποιήθηκε από το Πρωτόκολλο της Νέας γόρκης του 1967 για το Κα­θεστώς των Προσφύγων (α.ν. 389/1968, ΦΕΚ 125 Α΄), 2) ανιθαγενείς, των οποίων το καθεστώς παραµονής στην Ελλάδα διέπεται από τις διατάξεις της Σύµβασης του 1954 για το Καθεστώς των Ανιθαγενών (ν. 139/1975, ΦΕΚ 176 Α') και 3) δικαιούχους του ανθρωπιστικού καθεστώ­τος, των οποίων το καθεστώς παραµονής στην Ελλάδα διέπεται από το άρθρο 8 του Π.δ. 61/1999 (ΦΕΚ 63 Α), που διαµένουν µόνιµα στην Ελλάδα και για όσο χρόνο διαρκούν οι ως άνω ιδιότητές τους,

στ) πολίτες άλλων Κρατών που διαµένουν νόµιµα και µόνιµα στην Ελλάδα και είναι γονείς τέκνων ελληνικής υπηκοότητας.

Άρθρο 4

Οι παροχές της παρ. 1 του άρθρου 1 του παρόντος χορηγούνται στις ακόλουθες κατηγορίες προσώπων:

α) Έλληνες πολίτες που διαµένουν µόνιµα στην Ελ­λάδα,

β) οµογενείς αλλοδαπούς που διαµένουν µόνιµα στην Ελλάδα και διαθέτουν δελτίο οµογενούς,

γ) πολίτες Κρατών - Μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που διαµένουν µόνιµα στην Ελλάδα,

δ) πολίτες των χωρών που ανήκουν στον Ευρωπαϊκό Οικονοµικό χώρο (Νορβηγία, Ελβετία και Λιχτενστάιν) και διαµένουν µόνιµα στην Ελλάδα,

ε) 1) αναγνωρισµένους πρόσφυγες που διαµένουν µόνιµα στην Ελλάδα, των οποίων το καθεστώς πα­ραµονής στην Ελλάδα διέπεται από τις διατάξεις της Σύµβασης του 1951 για το Καθεστώς των Προσφύγων (ν.δ. 3989/1959, ΦΕΚ 201 Α'), όπως τροποποιήθηκε από το Πρωτόκολλο της Νέας Υόρκης του 1967 για το Κα­θεστώς των Προσφύγων (α.ν. 389/1968, ΦΕΚ 125 Α΄), 2) ανιθαγενείς, των οποίων το καθεστώς παραµονής στην Ελλάδα διέπεται από τις διατάξεις της Σύµβασης του 1954 για το Καθεστώς των Ανιθαγενών (ν. 139/1975, ΦΕΚ 176 Α') και 3) δικαιούχους του ανθρωπιστικού καθεστώ­τος, των οποίων το καθεστώς παραµονής στην Ελλάδα διέπεται από το άρθρο 8 του Π.δ. 61/1999 (ΦΕΚ 63 Α΄), που διαµένουν µόνιµα στην Ελλάδα και για όσο χρόνο διαρκούν οι ως άνω ιδιότητές τους,

στ) πολίτες άλλων Κρατών που διαµένουν νόµιµα και µόνιµα στην Ελλάδα και είναι γονείς τέκνων ελληνικής υπηκοότητας.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β'

ΣΤΗΡΙΞΗ ΤΗΣ ΠΟΛΥΤΕΚΝΗΣ ΟIΚΟΓΕΝΕIΑΣ

Άρθρο 5

Η παρ. 5 του άρθρου 39 του ν. 2459/1997 (ΦΕΚ 17 Α) αντικαθίσταται ως εξής:

«5. Η ιδιότητα πολυτέκνου αναγνωρίζεται στις ακό­λουθες κατηγορίες προσώπων:

α) Έλληνες πολίτες που διαµένουν µόνιµα στην Ελ­λάδα,

β) οµογενείς αλλοδαπούς που διαµένουν µόνιµα στην Ελλάδα και διαθέτουν δελτίο οµογενούς,

γ) πολίτες Κρατών - Μελών της ΕυρωπαϊκήςΈνωσης που διαµένουν µόνιµα στην Ελλάδα,

δ) πολίτες των χωρών που ανήκουν στον Ευρωπαϊκό Οικονοµικό χώρο (Νορβηγία, Ελβετία και Λιχτενστάιν) και διαµένουν µόνιµα στην Ελλάδα,

ε) 1) αναγνωρισµένους πρόσφυγες που διαµένουν µόνιµα στην Ελλάδα, των οποίων το καθεστώς πα­ραµονής στην Ελλάδα διέπεται από τις διατάξεις της Σύµβασης του 1951 για το Καθεστώς των Προσφύγων (ν.δ. 3989/ 1959, ΦΕΚ 201 Α'), όπως τροποποιήθηκε από το Πρωτόκολλο της Νέας Υόρκης του 1967 για το Κα­θεστώς των Προσφύγων (α.ν. 389/1968, ΦΕΚ 125 Α΄), 2) ανιθαγενείς, των οποίων το καθεστώς παραµονής στην Ελλάδα διέπεται από τις διατάξεις της Σύµβασης του 1954 για το Καθεστώς των Ανιθαγενών (ν. 139/1975, ΦΕΚ 176 Α΄) και 3) δικαιούχους του ανθρωπιστικού καθεστώ­τος, των οποίων το καθεστώς παραµονής στην Ελλάδα διέπεται από το άρθρο 8 του Π.δ. 61/1999 (ΦΕΚ 63 Α΄), που διαµένουν µόνιµα στην Ελλάδα και για όσο χρόνο διαρκούν οι ως άνω ιδιότητές τους,

στ) πολίτες άλλων Κρατών που διαµένουν νόµιµα και µόνιµα στην Ελλάδα και είναι γονείς τέκνων ελληνικής υπηκοότητας.»

Άρθρο 6

(Το άρθρο 6 του Ν.3454/2006 αντικατέστησε τα άρθρα 1 και 2 του Ν.1910/1944 και το κείμενό του αναφέρεται ως άρθρα 1 και 2 του Ν.1910/1944)

Άρθρο 7

1. Η πρώτη Κυριακή του Νοεµβρίου ορίζεται ως Ηµέρα της Πολύτεκνης Οικογένειας.

2. Η Ανώτατη Συνοµοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος, σε συνεργασία µε το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνι­κής Αλληλεγγύης, σχεδιάζει και οργανώνει δράσεις και εκδηλώσεις εορτασµού της Ηµέρας της Πολύτεκνης Οικογένειας, οι οποίες συγχρηµατοδοτούνται από τον προϋπολογισµό του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθορίζονται η διαδικασία, οι προϋποθέσεις και κάθε άλλη λεπτοµέρεια σχετικά µε το πρόγραµµα εορτασµού.

Άρθρο 8

1. Η ιδιότητα του πολυτέκνου και τα κάθε είδους πο­λυτεκνικά ευεργετήµατα δεν χορηγούνται στους γο­νείς που καταδικάζονται µε αµετάκλητη απόφαση για κακούργηµα ή εκ προθέσεως τελούµενο πληµµέληµα, κατά της ζωής, της υγείας, της προσωπικής ή γενετή­σιας ελευθερίας, σε βάρος τέκνου τους ή του άλλου γονέα. Σε περίπτωση τέτοιας καταδίκης, τα τέκνα δια­τηρούν όλα τα ευεργετήµατα των πολυτέκνων και των τέκνων πολυτέκνων.

2. Οι παροχές των άρθρων 1 και 2 του παρόντος δεν χορηγούνται στους δικαιούχους γονείς σε περίπτωση αµετάκλητης καταδίκης τους για κακούργηµα ή για εκ προθέσεως τελούµενο πληµµέληµα σε βάρος τέ­κνου τους ή του άλλου γονέα. Σε περίπτωση τέτοιας καταδίκης, τις ανωτέρω παροχές λαµβάνουν τα τέκνα των δικαιούχων.

3. Η απώλεια της πολυτεκνικής ιδιότητας και της ιδιότητας του δικαιούχου των παροχών προς τις οι­κογένειες τριών τέκνων, σύµφωνα µε τις ανωτέρω πα­ραγράφους, συντελείται µε την έκδοση διαπιστωτικής πράξης από τετραµελή επιτροπή που συγκροτείται, µε τριετή θητεία, µε απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Μέλη της επιτροπής είναι:

α. Ένα µέλος του Νοµικού Συµβουλίου του Κράτους ως Πρόεδρος, ο οποίος ορίζεται από τον Πρόεδρο του Νοµικού Συµβουλίου του Κράτους, µε αποφασιστική ψήφο σε περίπτωση ισοψηφίας.

β. Ένας ανώτερος υπάλληλος του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ο οποίος ορίζεται από τον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

γ. Ένας υπάλληλος του Οργανισµού Γεωργικών Ασφα­λίσεων, ο οποίος ορίζεται από το Διοικητικό του Συµ­βούλιο.

δ. Ένας εκπρόσωπος της Ανώτατης Συνοµοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος, ο οποίος ορίζεται από το Διοι­κητικό της Συµβούλιο.

Η γραµµατειακή υποστήριξη της επιτροπής παρέχεται από υπάλληλο του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, που ορίζεται µε την ίδια απόφαση. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλλη­λεγγύης ρυθµίζονται οι λεπτοµέρειες λειτουργίας της επιτροπής και οι όροι και η διαδικασία διαπίστωσης της απώλειας της πολυτεκνικής ιδιότητας και της ιδιότη­τας του δικαιούχου των παροχών προς τις οικογένειες τριών τέκνων, σύµφωνα µε τις παραγράφους 1 και 2 του παρόντος.

Άρθρο 9

Με προεδρικό διάταγµα, που εκδίδεται µε πρόταση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κωδικοποιούνται σε ενιαίο κείµενο οι διατάξεις που διέπουν την απόκτηση της πολυτεκνικής ιδιότητας και τα πλεονεκτήµατα υπέρ των πολυτέκνων, όπως τρο­ποποιήθηκαν, συµπληρώθηκαν και ισχύουν. Με όµοιο προεδρικό διάταγµα κωδικοποιούνται σε ενιαίο κείµενο οι διατάξεις που προβλέπουν τα πλεονεκτήµατα υπέρ των οικογενειών τριών τέκνων. Κατά την κωδικοποίηση επιτρέπεται, χωρίς αλλοίωση των διατάξεων αυτών, η νέα διάρθρωσή τους, η απάλειψη όσων έχουν κα­ταργηθεί και των µεταβατικών διατάξεων, η διόρθωση παραποµπών σε καταργηµένους κανόνες, καθώς και κάθε αναγκαία φραστική διόρθωση ή γλωσσική προ­σαρµογή.

Άρθρο 10

1. Η Ανώτατη Συνοµοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος, σε συνεργασία µε τις οργανώσεις πολυτέκνων, υποβάλ­λει στον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ετήσια έκθεση για την πολιτική στήριξης της πολύτε­κνης οικογένειας, η οποία περιλαµβάνει και προτάσεις εισαγωγής νέων πολιτικών και µέτρων.

2. Οι οργανώσεις πολυτέκνων και τριτέκνων µπορεί να ενισχύονται, για την εκπλήρωση των στόχων τους, από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, από το καθαρό προίόν του Ειδικού Κρατικού Λαχεί­ου και µέχρι ποσοστό τρία τοις εκατό (3%) αυτού. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλλη­λεγγύης καθορίζονται η διαδικασία, οι προϋποθέσεις και κάθε αναγκαία λεπτοµέρεια για την εφαρµογή της διάταξης αυτής.

Άρθρο 11

1. Ιδρύεται νοµικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου µε την επωνυµία «Ινστιτούτο Κοινωνικής Δηµογραφίας και Έ­ρευνας» (I.Κ.Δ.Ε.), µε έδρα την Αθήνα, υπό την εποπτεία και τον έλεγχο του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

2. Το Ι.Κ.Δ.Ε. αποτελεί ερευνητικό φορέα, αναλύει, παρακολουθεί και αξιολογεί τα µέτρα δηµογραφικής πολιτικής και παρέχει επιστηµονική υποστήριξη σε δηµόσιους και ιδιωτικούς φορείς. Ειδικότερα µελετά την επίδραση οικονοµικών και άλλων παροχών στην άσκηση δηµογραφικής πολιτικής, τις επιπτώσεις των ειδικών µέτρων για τις πολύτεκνες οικογένειες και τις συνέπειες της δηµογραφικής γήρανσης, της εξωτερι­κής µετανάστευσης, των µέτρων περιφερειακής πολιτι­κής, της προνοµιακής µεταχείρισης και της κοινωνικής εξέλιξης.

3. Το Ι.Κ.Δ.Ε. διοικείται από επταµελές Διοικητικό Συµβούλιο (Δ.Σ.), µε τριετή θητεία, που συγκροτείται µε απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλ­ληλεγγύης. Με την ίδια απόφαση ορίζεται ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Το Συµβούλιο αποτελείται από:

α) τον Διευθυντή της Διεύθυνσης Κοινωνικής Πολιτι­κής του Υπουργείου Οικονοµίας και Οικονοµικών,

β) έναν υπάλληλο του Γενικού Λογιστηρίου του Κρά­τους,

γ) ένα µέλος Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού Πα­νεπιστηµίου ή Ανώτατου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύµατος, µε εξειδίκευση στους τοµείς της δηµογρα­φίας ή των οικονοµικών της κοινωνικής προστασίας,

δ) τον Διευθυντή της Διεύθυνσης Προστασίας Παιδιού και Οικογένειας του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης,

ε) έναν εκπρόσωπο του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας,

στ) έναν εκπρόσωπο του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών,

ζ) έναν εκπρόσωπο της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος.

Τα µέλη των περιπτώσεων α', β' και γ' ορίζονται, µαζί µε τους αναπληρωτές τους, από τον Υπουργό Οικο­νοµίας και Οικονοµικών. Το µέλος της περίπτωσης δ' ορίζεται, µαζί µε τον αναπληρωτή του, από τον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, το µέλος της πε­ρίπτωσης ε' ορίζεται, µε τον αναπληρωτή του, από τον Υπουργό Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, το µέλος της περίπτωσης στ' ορίζεται, µε τον αναπληρωτή του, από το Διοικητικό Συµβούλιο του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών και το µέλος της περίπτωσης ζ' ορίζεται, µε τον αναπληρωτή του, από την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος.

4. Με προεδρικό διάταγµα, που εκδίδεται µε πρότα­ση των Υπουργών Εσωτερικών, Δηµόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονοµίας και Οικονοµικών και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ρυθµίζονται θέµατα που αφορούν τον οργανισµό, την οργάνωση και λειτουργία, τη διοίκηση, την άσκηση και κατανοµή αρµοδιοτήτων, τον τρόπο λήψης των αποφάσεων, τους πόρους, τη διαχείρι­ση, τον αριθµό και τα προσόντα του προσωπικού κατά κλάδο και ειδικότητα, τη διάρθρωση των υπηρεσιών, τα θέµατα της υπηρεσιακής κατάστασης του προσωπικού και κάθε ζήτηµα σχετικό µε την οργάνωση και λειτουργία του Ι.Κ.Δ.Ε. Με το ίδιο προεδρικό διάταγµα µπορούν να συνιστώνται µέχρι δέκα (10) θέσεις προσωπικού, µε σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.

5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονοµίας και Οικονοµικών και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθορίζεται το ύψος της αµοιβής και η αποζηµίωση για έξοδα παράστασης του Προέδρου του Δ.Σ. του Ι.Κ.Δ.Ε., καθώς και η αποζηµίωση για τα µέλη και το γραµµατέα του Δ.Σ., για κάθε συνεδρίαση στην οποία µετέχουν.

Άρθρο 12

(Δεν ενδιαφέρει τους πολυτέκνους)

Άρθρο 13

(Αναφέρεται στα άτομα με αναπηρία)

Άρθρο 14

Μέχρι την έκδοση των κανονιστικών πράξεων που προβλέπονται από το νόµο αυτόν εξακολουθούν να ισχύουν οι πράξεις που υπάρχουν κατά την έναρξη της ισχύος του, εκτός αν είναι αντίθετες προς τις δι­ατάξεις του.

Άρθρο 15

1. Στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου 15 του ν. 3329/ 2005 προστίθενται εδάφια ως εξής:

«Σε θέση Διοικητή ή Προέδρου Μονάδας Κοινωνικής Φροντίδας µπορεί να διορίζονται δηµόσιοι λειτουργοί ή υπάλληλοι και υπάλληλοι νοµικών προσώπων δηµο­σίου δικαίου ή στελέχη φορέων του δηµόσιου τοµέα ή τραπεζών, καθώς και µέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προ­σωπικού Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυµάτων (Δ.Ε.Π. Α.Ε.Ι.), Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Π.) των Τ.Ε.Ι., όπως και εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθµιας και Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης, εφαρµοζοµένων των διατάξεων του άρ­θρου 32 παρ. 18 του ν. 2190/1994 (ΦΕΚ 28 Α'), της παρ. 6 του άρθρου 8 του ν. 2194/1994 (ΦΕΚ 34 Α') και του άρθρου 4 του ν. 2198/1994 (ΦΕΚ 43 Α΄), όπως κάθε φορά ισχύουν, καθώς και των διατάξεων του άρθρου 14 του ν. 2530/ 1997 (ΦΕΚ 218 Α΄), προκειµένου περί µελών Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι. ή Ε.Π. των Τ.Ε.Ι, µερικής απασχόλησης. Προϋπόθεση για το διορισµό των ανωτέρω λειτουρ­γών, υπαλλήλων και στελεχών, αποτελεί η συναίνεση του φορέα στον οποίο υπηρετούν, η οποία θεωρείται ότι συντρέχει, εάν ο φορέας δεν απαντήσει αρνητικά, εντός δέκα (10) ηµερών από την πρωτοκόλληση του έγγραφου ερωτήµατος της αρµόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.»

2. Η διάταξη της προηγούµενης παραγράφου ισχύει αναδροµικά από την ηµεροµηνία δηµοσίευσης του ν. 3329/2005.

3. Στο τέλος της παρ. 5 του άρθρου 15 του ν. 3329/2005 προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Επιτρέπεται η αντικατάσταση µέλους του Δ.Σ. για σπουδαίο λόγο, για το υπόλοιπο της θητείας του. Η αντικατάσταση και ο ορισµός του αντικαταστάτη γί­νεται µε τη διαδικασία του αρχικού ορισµού.»

Άρθρο 16

Ο Ο.Γ.Α. παρακρατεί ποσό από το επίδοµα που κα­ταβάλλεται στις πολύτεκνες µητέρες και πατέρες, το οποίο αφορά τη συνδροµή τους προς το Σωµατείο πολυτέκνων στο οποίο είναι εγγεγραµµένοι, και το απο­δίδει ανά δίµηνο στην Ανώτατη Συνοµοσπονδία Πολυτέ­κνων Ελλάδος (Α.Σ.Π.Ε.). Εκ του ποσού αυτού, η Α.Σ.Π.Ε. παρακρατεί ποσοστό είκοσι πέντε τοις εκατό (25%), που αφορά τη συνδροµή των οργανώσεων - µελών της προς αυτή, και αποδίδει το υπόλοιπο σε αυτές. Το ποσό της παρακρατούµενης συνδροµής ανέρχεται σε ένα ευρώ και πενήντα λεπτά µηνιαίως για κάθε µέλος - οικογένεια και µπορεί να αναπροσαρµόζεται κάθε τρία χρόνια, µε απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινω­νικής Αλληλεγγύης. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, η διαδικασία και κάθε άλλη λεπτοµέρεια για την απόδοση του ως άνω ποσού στην Α.Σ.Π.Ε. και τις οργανώσεις - µέλη της. Απαγορεύεται ρητώς η εκ µέρους της Α.Σ.Π.Ε. και των Σωµατείων επιβολή και είσπραξη από τα µέλη τους - οικογένειες πολυτέκνων, τα οποία υπόκεινται στην ως άνω παρακράτηση, οποι­ασδήποτε συνδροµής ή εισφοράς, τακτικής ή εκτάκτου, για οποιαδήποτε αιτία, υφιστάµενη ή µελλοντική (εν­δεικτικά λόγω χορήγησης της πολυτεκνικής ιδιότητας, έκδοσης πιστοποιητικών, διάθεσης αγαθών, έκδοσης περιοδικού, εφηµερίδας, διοργάνωσης εκδηλώσεων πάσης φύσεως). Η παρούσα διάταξη ισχύει από την 1η Ιανουαρίου 2007.

Άρθρο 17

Εθνικό Συµβούλιο Οικογένειας και Πληθυσµού

1. Συνιστάται συµβουλευτικό - γνωµοδοτικό όργανο του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης µε την επωνυµία Εθνικό Συµβούλιο Οικογένειας και Πλη­θυσµού.

2. Το Εθνικό Συµβούλιο Οικογένειας και Πληθυσµού έχει τις εξής αρµοδιότητες:

α) προωθεί το δηµόσιο διάλογο επί των βασικών ζη­τηµάτων δηµογραφικής πολιτικής,

β) υποβάλλει γνωµοδοτήσεις επί παντός θέµατος δηµογραφικής πολιτικής, που παραπέµπεται σε αυτό από τους αρµόδιους Υπουργούς,

γ) εισηγείται µέτρα και ενέργειες για τη βελτίωση της αποτελεσµατικότητας της ακολουθούµενης δη­µογραφικής πολιτικής.

3. Η συγκρότηση του Εθνικού Συµβουλίου Οικογένειας και Πληθυσµού γίνεται µε απόφαση του Υπουργού Υγεί­ας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Με την ίδια απόφαση ορίζεται ο Αντιπρόεδρος του Συµβουλίου. Τα µέλη του Συµβουλίου, µαζί µε τους αναπληρωτές τους, ορίζονται µε τριετή θητεία. Μέλη του Συµβουλίου είναι:

α) Ο Υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, µε αναπληρωτή του τον Γενικό Γραµµατέα Κοινωνικής Αλληλεγγύης του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ως Πρόεδρος.

β) Ένας εκπρόσωπος της Ιεράς Συνόδου της Εκκλη­σίας της Ελλάδος.

γ) Ένας αντιπρόσωπος κάθε κόµµατος εκάστοτε εκπρο­σωπούµενου στο Εθνικό και Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

δ) Ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Κοινωνικής Δηµογρα­φίας και Έρευνας (Ι.Κ.Δ.Ε.).

ε) Ένας εκπρόσωπος της Ανώτατης Συνοµοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος (Α.Σ.Π.Ε.).

στ) Ένας εκπρόσωπος της Ένωσης Νοµαρχιακών Αυ­τοδιοικήσεων Ελλάδος (Ε.Ν.Α.Ε.).

ζ) Ένας εκπρόσωπος της Κεντρικής Ένωσης Δήµων και Κοινοτήτων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Κ.Ε.).

η) Ένας εκπρόσωπος της Ανώτατης Διοικούσας Επι­τροπής Δηµοσίων Υπαλλήλων (Α.Δ.Ε.Δ.Υ.).

θ) Ένας εκπρόσωπος της Γενικής Συνοµοσπονδίας Εργατών Ελλάδος (Γ.Σ.Ε.Ε.).

ι) Ένας εκπρόσωπος του Συνδέσµου Ελλήνων Βιοµη­χάνων (Σ.Ε.Β.).

ια) Τρεις ειδικοί επιστήµονες σε θέµατα δηµογρα­φικής πολιτικής, οι οποίοι ορίζονται µε απόφαση του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

ιβ) Ένας επιστήµονας του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών (Ε.Κ.Κ.Ε.).

ιγ) Ένας εκπρόσωπος των συλλόγων τρίτεκνων οι­κογενειών.

ιδ) Ένας εκπρόσωπος γυναικείων οργανώσεων.

ιε) Ένας εκπρόσωπος της Ένωσης Οικογενειών Ελ­λάδος.

4. Τα µέλη του Εθνικού Συµβουλίου Οικογένειας και Πληθυσµού δεν λαµβάνουν κανένα µισθό ή αποζηµίωση για τη συµµετοχή τους σε αυτό.

5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δηµόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Ανάπτυξης, Εθνικής Παιδείας και Θρησκευµάτων, Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καθορίζονται οι όροι και η διαδικασία συγκρότησης και λειτουργίας του Εθνικού Συµβουλί­ου Οικογένειας και Πληθυσµού, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτοµέρεια.

Άρθρο 18

(Αναφέρεται στο Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό)

Άρθρο 19

1. Στους δικαιούχους του Οργανισµού Εργατικής Κα­τοικίας (Ο.E.K.), στους οποίους έχει παραχωρηθεί εργα­τική κατοικία ή αγορασµένο διαµέρισµα, είτε προσωρι­νά είτε οριστικά, και η κατοικία αυτή ή το διαµέρισµα έχουν υποστεί βλάβες εξαιτίας σεισµού ή πυρκαγιάς ή πληµµύρας, ο Οργανισµός µε απόφαση του Διοικη­τικού του Συµβουλίου, που εγκρίνεται από τον γπουρ­γό Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, µπορεί να προβαίνει µε δικές του δαπάνες σε επισκευές των κατοικιών ή διαµερισµάτων αυτών, εφόσον οι βλάβες επήλθαν πριν από την αποπληρωµή του καθορισµένου για τα ακίνητα αυτά τιµήµατος.

2. Με απόφαση του Υπουργού Απασχόλησης και Κοι­νωνικής Προστασίας, που εκδίδεται µετά από πρόταση του Δ.Σ. του Ο.E.K, καθορίζονται η διαδικασία, οι όροι, οι προϋποθέσεις και κάθε αναγκαία λεπτοµέρεια για την εφαρµογή του άρθρου αυτού.

Άρθρο 20

Η ισχύς του νόµου αυτού αρχίζει από τη δηµοσίευσή του στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός εάν ορί­ζεται διαφορετικά σε επί µέρους διατάξεις του.

Παραγγέλλοµε τη δηµοσίευση του παρόντος στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεσή του ως νόµου του Κράτους.

Αθήνα, 7 Απριλίου 2006

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΚΑΡΟΛΟΣ ΓΡ. ΠΑΠΟΥΛΙΑΣ

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Π. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ Γ. ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗΣ

ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

Δ. ΣΙΟΥΦΑΣ Μ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ

ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

Σ. ΤΣΙΤΟΥΡΙΔΗΣ Δ. ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Γ. ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗΣ Φ. ΠΑΛΛΗ – ΠΕΤΡΑΛΙΑ

ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Β. ΠΟΛΥΔΩΡΑΣ Ε. ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ