Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

27 Ιουνίου 2014


                                                             ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΥΠΟΥΡΓΟΣ: ……Η οικονομική κρίση κυρίες και κύριοι που αποτελεί το σοβαρότερο μετεμφυλιακό γεγονός μετά την εισβολή και την κατοχή του βορείου τμήματος της Κύπρου το 1974 μαστίζει χιλιάδες οικογένειες στην Ελλάδα. Το καθεστώς των μετεγγραφών νομίζω το ξέρετε ήδη εσείς αυτό, έγινε πρόσφατα το Μάιο πολύ ευνοϊκό για πολλές κατηγορίες, παραδείγματος χάριν για τους πολύτεκνους, για τους τριτέκνους.
Θα προσθέσουμε στις ήδη πολύ ευνοϊκές ρυθμίσεις του νόμου που ψηφίστηκε στις 14 Μαΐου του 2014 πάντως αν δεν είναι ακριβής η ημέρα, οπωσδήποτε στο 1ο δεκαπενθήμερο του Μαΐου του 2014, θα προσθέσουμε σε αυτές τις ήδη πολύ ευνοϊκές ρυθμίσεις του νόμου και διευρυμένα οικονομικά κριτήρια.
Η εφαρμογή θα γίνει από το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος, δηλαδή 2014-2015. Ως προς αυτό η ηγεσία του Υπουργείου μαζί με τα συντονιστικά όργανα των Πρυτάνεων, Προέδρων Συμβουλίων των ΑΕΙ, Προέδρων Συμβουλίου των ΑΤΕΙ 12 άτομα αυτοί δηλαδή και εμείς θα συνεδριάσουμε τις επόμενες μέρες για να εξειδικεύσουμε τις συγκεκριμένες νομοθετικές ρυθμίσεις που υπάρχουν και αυτές που θα προκύψουν και να εκδώσουμε μετά στη συνέχεια εμείς εδώ ως Υπουργείο, Υπουργική Απόφαση που ρυθμίζει τις λεπτομέρειες εφαρμογής.Επειδή οι λεπτομέρειες εφαρμογής θα αφορούν το έτος που έρχεται, θα πρέπει όλα αυτά να έχουν τελειώσει μέχρι τα μέσα ή τις 20 Ιουλίου το αργότερο.
Για το νομοθετικό μας έργο, της άμεσης εφαρμογής: Καταθέτουμε τρία σχέδια νόμου. Το ένα είναι δικής μου αρμοδιότητος και το ανέφερα ήδη, τα άλλα δύο είναι αρμοδιότητας του Υφυπουργού του κ. Δερμετζόπουλου. Τρία λοιπόν σχέδια νόμου που εκπόνησε το Υπουργείο υπό την ηγεσία του Κώστα Αρβανιτόπουλου και τα βρήκαμε ολοκληρωμένα, άλλα είχαν περάσει από διαβούλευση άλλα όχι, τα επεξεργαζόμαστε κι εμείς στην τελευταία λέξη πριν την κατάθεση γιατί εμείς θα βάλουμε την υπογραφή μας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, για το θέμα των μετεγγραφών, περιμέναμε ότι σήμερα θα μας δώσετε ένα πλαφόν γιατί είχατε πει ότι οι γονείς που έχουν χαμηλό εισόδημα, το είχατε πει σε συνέντευξή σας, δε μπορούν ν’ ανταπεξέλθουν, να σπουδάσουν τα παιδιά τους έξω. Αλλά δεν άκουσα κάτι τέτοιο. Όταν λέτε ότι θα έχετε μια συνεργασία, τι θα γίνει δηλαδή; Θα μειώσετε κατά πόσο το πλαφόν αυτό των 9.000;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχουμε κάνει μια σειρά από σκέψεις: Να το πάρω απ’ την αρχή όπως το είπα: Σας είπα ήδη ότι ο νόμος από το Μάιο άνοιξε πολύ το θέμα και έκανε άριστα, το ψηφίσαμε εμείς. Είμαστε κι οι τρεις απ’ αυτούς που ψήφισαν στη Βουλή αυτή τη ρύθμιση.
Λέμε όμως, ότι πλάι στα κριτήρια που ήδη έχουν θεσπιστεί από το νόμο αυτό πολύ καλώς, πρέπει να προσθέσουμε ένα άνετο οικονομικό κριτήριο, όχι για να είναι ο κόφτης των υπολοίπων θετικών θεσπισμένων μέτρων, αλλά να είναι η προσθήκη, εσείς μου ζητάτε ποσό..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι ποσό. Δηλαδή θα πάει 8.200, θα πάει 5.000;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η τάξη μεγέθους θα είναι πολύ παραπάνω απόν τον αριθμό που μου είπατε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πάρα πολύ. Θα προσπαθήσει να μπει μέσα στη σημερινή πραγματικότητα, όπου η ανεργία και η απορία δημιουργούν τρομακτικά προβλήματα στις ελληνικές οικογένειες. Αυτό, ήδη ο νομοθέτης, δηλαδή εμείς με εισήγηση του Υπουργού, του κ. Αρβανιτόπουλου το κάναμε πολύ ανοιχτό, χρειάζεται ν’ ανοίξει ακόμα λίγο με την προσθήκη του οικονομικού κριτηρίου που δε θα λειτουργεί ως κόφτης όπως το λέτε..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα θα μειωθεί, αυτό μου λέτε.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σας λέω ότι θ’ αυξηθεί ο αριθμός των δυναμένων να ζητήσουν μετεγγραφή. Κατά πολύ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Οικονομικά λέω θα μειωθεί ο αριθμός της τάξης των 9.000;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δε θα σας δώσω την τάξη μεγέθους, σας ενημερώνω και μάλιστα αυτό ακούγεται αυτές τις μέρες γιατί το έχουμε πει με διάφορες ευκαιρίες, χθες εγώ ενημέρωσα την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ κι’ αυτό γιατί είχα και ερώτημα Βουλευτή, του κ. Σαχινίδη. Και το έχουμε πει και στις τηλεοράσεις, το έχω πει από την περασμένη εβδομάδα, δε λέω κάτι καινούργιο.
Άνεργοι, άνθρωποι που έχουν πρόβλημα πραγματικό απορίας και που δεν έχουν τα άλλα στοιχεία που δίνει ο νόμος σήμερα, πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, παιδιά από οικογένειες που σπουδάζουν 2 και 3 παιδιά, θα μπουν και αυτοί. Εκείνο που με αναγκάζει να κρατηθούμε λίγο σε ότι αφορά κάποιες μέρες, είναι το γεγονός ότι ο νόμος ορθά ορίζει πως η τελική έγγραφή θα γίνεται με απόφαση του εκάστου αρμοδίου Τμήματος.
Και επειδή κάναμε μια συζήτηση ήδη χθες με τους Προέδρους των ΑΤΕΙ, δεν υπάρχει άρνηση εφαρμογής. Υπάρχει αίτημα για συνδρομή του Υπουργείου, για να βγάλουμε πέρα. Γιατί η διάταξη αυτή ψηφίστηκε το Μάιο, είναι γνωστά θέματα. άρα λοιπόν, από την πλευρά μου και στη Σύνοδο Πρυτάνεων θα θέσουμε το θέμα, θα το θέσει ο κ. Κυριαζής..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Συγνώμη, η Σύνοδος των Πρυτάνεων είναι το Σαββατοκύριακο αν δεν κάνω λάθος.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι αύριο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ωραία, τόσο το καλύτερο. Σας ρωτάω γιατί ο χρόνος πιέζει τους γονείς των παιδιών που πρέπει να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους να ξέρουν. Έχει το δικαίωμα μετεγγραφής; Καταλάβατε τι εννοώ;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Πολύ καλά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μέχρι τις 14 Ιουλίου δε θα ξέρει ο άλλος πού μπορεί να φέρει το παιδί του..
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Τι ημερομηνία δώσατε;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: 14 Ιουλίου δεν είπατε τελευταίο; Για τα μηχανογραφικά.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γι’ αυτό σας ρωτάω, γιατί ρωτάνε οι γονείς, δεν ξέρουν τι να κάνουν.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κι εμάς μας ρωτούν και λέμε: Ο νόμος είναι ψηφισμένος, αυτός είναι που άνοιξε τις πόρτες, να είμαστε κυριολεκτικοί, εμείς προσθέτουμε κάτι ακόμη, όλο αυτό το πλαίσιο θα το εκθέσουμε στον καταλληλότερο δυνατό χρόνο και σας είπα στην εισήγησή μου, θα εκδοθεί η κατά νόμο απαραίτητη Υπουργική Απόφαση που θα ρυθμίζει λεπτομέρειες.
Άρα αύριο τίθεται το θέμα στη Σύνοδο των Πρυτάνεων, ήδη είχαμε μια συζήτηση με τους Προέδρους των ΤΕΙ χθες και Δευτέρα ή Τρίτη στις συσκέψεις μας, θ’ αποφασίσουμε τα πρακτικά θέματα εφαρμογής. Δεν υπάρχει δυνατότητα να μοιράζουμε χρήματα. Δεν υπάρχουν χρήματα, το ξέρετε καλά, το έχουν συνειδητοποιήσει πια όλοι. Μπορούμε όμως στο μέτρο του δυνατού και στο μέτρο της διατήρησης και των ιδρυμάτων να κάνουμε παρεμβάσεις που βοηθούν την ελληνική οικογένεια να τα βγάλει πέρα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πέρσι παρατηρήθηκαν κάποια προβλήματα με καθυστέρηση στις μετεγγραφές και ενδεχομένως κάποια παιδιά χάσανε και το εξάμηνο. Υπήρχαν τέτοια θέματα. Αυτό σκοπεύετε με κάποιο τρόπο να το λύσετε; Δηλαδή φέτος θα μπορέσουν τα παιδιά αυτά να ξεκινήσουν κανονικά τον Οκτώβριο, έχοντας λάβει τη μετεγγραφή τους το Νοέμβριο; Γραφειοκρατικό ήταν το θέμα βεβαίως.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Το έχω πει αυτό στο δημόσιο λόγο μου και μια φορά και στη Βουλή, γιατί είμαι γνώστης. Υπάρχουν ταλαιπωρίες. Υπάρχει οικογένεια που πάει στην Αλεξανδρούπολη, νοικιάζει, μου έτυχε αυτό σε γνωστή μου οικογένεια και μετά το παιδί παίρνει μετεγγραφή στην Πάτρα. Έχει δώσει προκαταβολές, έχει κάνει μία φασαρία, ταξίδια.
Δεν προσέθεσα σήμερα την ανάγκη διευθέτησης των ημερομηνιών που λέτε. Σε γενικό επίπεδο στη Βουλή και στο δημόσιο λόγο το έχω πει, γιατί εφόσον έχω την ανάγκη να συζητήσω με τα ιδρύματα την Δευτέρα ή την Τρίτη, θα το θέσουμε και θέλω να μας πούνε και αυτά από την πλευρά τους, γιατί εμείς μπορεί να βάλουμε μια αποκλειστική προθεσμία 10 Οκτωβρίου. Μπορεί, λέω εγώ, και να σου πει το Πανεπιστήμιο δεν γίνεται. Ή το ΤΕΙ δεν γίνεται.
Εγώ όμως θέλω να του πω ότι δεν είναι καλός και ο Μάιος. Επειδή όμως φέτος ανοίξαμε το παιχνίδι, δώσαμε τη δυνατότητα σε πολλούς, δεν θέλω να παρακάμψω βάζοντας ημερομηνίες και δείχνοντας μετά με το δάχτυλο ως υπεύθυνο των καθυστερήσεων τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Άρα έχετε πάρα πολύ δίκιο, θα είναι μια ρύθμιση της επόμενης εβδομάδος. Πρέπει να το κρατήσω, γιατί δεν θέλω να εκτεθούμε.
Όπως είπε ο κ. Κυριαζής εμείς θα προτιμούμε να δίνουμε λίγο πιο πίσω ημερομηνίες για να τις τηρούμε. Αυτά τη Δευτέρα και Τετάρτη του μήνα που ορίζουν πολλές φορές την πολιτική και στη συνέχεια τα παραβιάζουν, δεν μας αφορούν. Εμείς άμα πούμε Δευτέρα θα είναι Δευτέρα.
Αν είναι να μη μπορούμε Δευτέρα δεν θα πούμε Δευτέρα. Το θα το δούμε, τα κλασικά των πολιτικών τα έχουμε αποφύγει και θα τα αποφύγουμε και εδώ. Και εάν κάπου δώσουμε ημερομηνία που δεν τηρήσουμε, να είστε οι πρώτοι που να μας σταυρώσετε.
Κατά την ταπεινή μου γνώμη αυτό είναι μια εκσυγχρονιστική μέθοδος. Να είναι ίδιος ο χρόνος του πολίτη με το χρόνο του κράτους. Ίδιες οι προθεσμίες. Ίδιες οι χρονικές αναφορές. Σεβασμό στο χρόνο του άλλου και δεν είναι αυτά που γράφονται κατά καιρούς από διάφορους, οι οποίοι δεν έχουν και ιδέα του τι γίνεται στα διάφορα υπουργεία. Αυτό μου πιστοποίησε η εμπειρία μου από τις κρίσιμες επάλξεις του Υπουργείου Εργασίας, Υγείας και τώρα πρόλαβα να δω και το Παιδείας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ («ΕΘΝΟΣ»): Ήθελα να ρωτήσω για τις μεταγραφές των πολύτεκνων, τρίτεκνων ειδικών κατηγοριών γιατί είναι άλλο θέμα αυτό. Γιατί κι αυτοί τώρα περιμένουν να δουν για να συμπληρώσουν τα μηχανογραφικά. Έχει πει ο προηγούμενος Υπουργός ελεύθερες μεταγραφές, αλλά ο κόσμος δεν ξέρει. Πώς ακριβώς θα γίνει αυτό; Τι είναι;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Απάντησα ακριβώς σε αυτό το ερώτημα. Εάν διαβάσετε το νόμο, λέμε τρίτεκνους, πολύτεκνους. Είναι και άλλοι. Θύματα τρομοκρατίας, ορφανά. Δηλαδή δείτε τη ρύθμιση.
Άρα χρειαζόμαστε τη συνεργασία με τα Πανεπιστήμια. Δεν θα κάνουμε μονομερείς ενέργειες. Θυμηθείτε τι είπα την πρώτη ημέρα, ότι δεν θα αιφνιδιάσουμε κανέναν. Θα το σεβαστούμε αυτό. Θα καθυστερήσουμε δυο μέρες γιατί έτσι πρέπει να κάνουμε για να συνεργαστούμε; Θα το κάνουμε. 12 άτομα είναι. Έτσι όπως τελικά έγινε η διοίκηση, τα συντονιστικά όργανα, θα μας διευκολύνει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για το ίδιο θέμα. Είπατε ότι έχετε συνεννοηθεί, έχετε μιλήσει με τους προέδρους των ΤΕΙ σχετικά με …
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν συναποφασίσαμε. Το σχολιάσαμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι, απλά γνωρίζουν, εν πάση περιπτώσει μπορεί και να συμφωνούν. Με τους Πρυτάνεις όμως δεν έχετε μιλήσει. Η διαφωνία διαχρονικά των μεγάλων πανεπιστημίων ….
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Έχουμε μιλήσει και με τους Πρυτάνεις. Αναγνωριστικά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και δεν υπάρχει πρόβλημα στην αύξηση του αριθμού των εισακτέων στην ουσία;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βεβαίως το έχουν πει. Μα, και οι πρόεδροι των ΤΕΙ το έχουν πει και ο πρόεδρος του ΤΕΙ Αθηνών. Τελούμε εν τη γνώσει όλων αυτών των θεμάτων. Θα τα κουβεντιάσουμε. Υπάρχουν και ΤΕΙ που λένε ότι εμείς θα ερημώσουμε, θα φύγουν όλοι για τα μεγάλα. Υπάρχουν πολλά δίκια. Το πρώτο δίκιο είναι της ελληνικής οικογένειας αυτή τη στιγμή.
Αλλά σε απόλυτη συσχέτιση με την εκπαιδευτική διαδικασία. Εάν μπορεί ένα ίδρυμα να αντεπεξέλθει. Γι’ αυτό και πολύ σωστά ο νόμος του Μαϊου όρισε η τελική απόφαση είναι απόφαση του τμήματος και η ευθύνη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ θέλω να ρωτήσω για το θέμα των εξετάσεων, της τράπεζας θεμάτων που είπανε και πριν. Είχαμε φέτος την πρώτη εφαρμογή αυτού του θεσμού έχουν υπάρξει κάποιες διαφωνίες, κάποιοι προβληματισμοί γιατί έγινε κάπως πρόχειρα, εάν μπορούμε να το πούμε φέτος, η πρώτη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων, έχουν υπάρξει κάποια πρώτα βαθμολογικά στοιχεία από σχολεία τα οποία δείχνουν ότι τα παιδιά φέτος για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια έχουν αρχίσει να μένουν σε ένα μάθημα για να το ξαναδώσουν επαναληπτικά το Σεπτέμβριο.
Αυτό το ποσοστό σε κάποια σχολεία λέγεται ότι έχει φτάσει και το 40% στην άλγεβρα που είναι ένα δύσκολο μάθημα φέτος. Ήθελα να ρωτήσω εάν έχετε σκεφτεί κάποιες διορθωτικές παρεμβάσεις, κάποια ευεργετική διάταξη. Εάν υπάρχει κάποια σκέψη για το πώς θα αντιμετωπιστεί ο θεσμός φέτος.
Α. ΔΕΡΜΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ: Κατ΄ αρχάς δεν έχει φτάσει στα αυτιά μας το ποσοστό αυτό που λέτε των αστοχιών. Κάθε τι που αντιμετώπιζε το ΙΕΚ κατά κύριο λόγο και το Υπουργείο από αστοχίες και δυσλειτουργίες, αμέσως επιλαμβανόμασταν, γιατί όπως είπατε και εσείς, ήταν μια πρώτη εφαρμογή η οποία έγινε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.
Θα σας πω ότι τη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων εμείς την παραλάβαμε από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία και τη βρήκαμε εν εξελίξει. Και επειδή πιστεύουμε και εμείς ως πολιτική ηγεσία στη δημιουργία της Τράπεζας και στη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων, ναι σας είπα και πριν ότι οποιαδήποτε αστοχία την παρακολουθούμε και θα τη διορθώνουμε.
Υπήρξαν και θέματα στα οποία υπήρξε και παρέμβαση και υπουργική απόφαση για κάποια θέματα για να λυθούν ακαριαία. Αλλά αυτό που μου είπατε για 40% ειλικρινά δεν το έχω ακούσει και το ακούω από εσάς.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Περιμένουμε να δούμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ερώτηση εκτός μικροφώνου.
Α. ΔΕΡΜΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ: Με τα πρώτα αποτελέσματα. Μπορούμε εάν θέλετε για το θέμα να ακούσουμε και τον πρόεδρο του ΙΕΚ να μας ενημερώσει.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Είναι θέμα λίγων ημερών να βγούνε οι βαθμοί.
Θα συγκρίνουμε τα στοιχεία τα περσινά και τα φετινά και πιστεύουμε ότι μέχρι τα τέλη Ιουνίου θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία να περάσουν τα σχολεία τις βαθμολογίες θα έχουν μια πρώτη εικόνα για να ενημερώσουμε μετά τους υπουργούς σχετικά με τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αληθεύει ότι θα υπάρξει μια αναβολή της εφαρμογής του μέτρου στην τράπεζα Θεμάτων;
ΓΚΛΑΒΑΣ: Η εισήγηση του ΙΕΠ ήταν να γίνει πιλοτική εφαρμογή. Από την ηγεσία αποφασίστηκε επειδή ο νόμος 4186 του 2013 δεν προέβλεπε πιλοτική εφαρμογή, προέβλεπε άμεση εφαρμογή, η απόφαση ήταν να εφαρμοστεί ο νόμος.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επίσης αληθεύει ότι τα θέματα εν πολλοίς δόθηκαν λίγες μέρες προ των εξετάσεων;
ΓΚΛΑΒΑΣ:Ναι αληθεύει, υπό την έννοια ότι ήταν πολύ πιο νωρίς αίτημα, αλλά δεν κρίθηκε σκόπιμο να δοθούν στις αρχές Μαϊου, επειδή θα φροντιστηριοποιείτο το σχολείο και κυρίως θα γινόντουσαν γκρουπάδικα από τα φροντιστήρια προκειμένου να ετοιμάσουν τους μαθητές, υποτίθεται γι’ αυτά τα θέματα.
Αυτό που πρέπει να προσδιορίσουμε και να γίνει σαφές, τα θέματα αυτά ήταν πάνω στην ύλη που διδάχτηκαν οι μαθητές.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή φέτος κ. Γκλαβά που θα δοθούν εγκαίρως θα είναι κακό;
ΓΚΛΑΒΑΣ: Όχι, αυτό προβλέπεται άλλωστε. Πρέπει από την αρχή της χρονιάς να ξέρουν μαθητές, γονείς και δάσκαλοι, ποια θα είναι τα θέματα αυτά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ήθελα να πω σε σχέση με την Τράπεζα Θεμάτων, επειδή αυτό συζητάμε τώρα. Το πρόβλημα δεν είναι ότι κατά τη γνώμη μου δόθηκαν πολύ σύντομα, λίγο πριν ξεκινήσουν οι εξετάσεις, αλλά ότι επελέγησαν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Δηλαδή δεν υπήρχε η δυνατότητα του πλήρους ελέγχου, του πώς τα θέματα που επιλέγονται τελικά και θα τεθούν στις εξετάσεις ήταν σωστά;
Και ήθελα να ρωτήσω το εξής: εάν υποτεθεί ότι στην άλγεβρα που είναι ένα δύσκολο μάθημα, έχουμε κάποια ποσοστά πράγματι, δεν λέω εγώ ότι θα έχουν πανελλαδικά όλα τα σχολεία 40% κάτω, αλλά εάν υποθέσουμε ότι υπάρχει ένα ποσοστό της τάξης του 10%, του 20% των παιδιών τα οποία να έχουν μείνει στο μάθημά τους, στην άλγεβρα και να χρειαστεί να ξαναδώσουν Σεπτέμβρη εξετάσεις, θα σκεφτείτε κάποια ειδική βαθμολογική οδηγία μόνο για φέτος ειδικά;
Α. ΔΕΡΜΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ: Όχι. Κατ’ αρχάς θα σας πω ότι τα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων είναι μέσα από την ύλη η οποία οφείλει να διδαχτεί. Άρα εάν υπάρχει δυσκολία ή ευκολία, αυτό υφίστατο, ακόμη και αν δεν υπήρχε η Τράπεζα Θεμάτων. Τα θέματα έχουν πάντα κάποια διαβάθμιση.
Από εκεί και μετά, άλλου είδους βαθμολογική αντιμετώπιση δεν σκεφτόμαστε να κάνουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ («ΚΟΚΚΙΝΟ»): Υπάρχει μια πληροφορία ότι έχετε στείλει εισαγγελέα σε ιδιωτικό σχολείο το οποίο δήλωσε ψεύτικο πρόγραμμα εξετάσεων, προκειμένου να λάβει τα θέματα νωρίτερα για την Τράπεζα Θεμάτων. Υπάρχει αυτή η πληροφορία και θα ήθελα να σας ρωτήσω εάν ισχύει, εάν έχει γίνε κάποια έρευνα, ποιο σχολείο είναι αυτό και εάν ισχύει, πώς μπορεί στο μέλλον κάτι τέτοιο να διασφαλιστεί ότι δεν θα υπάρξει ξανά;
Α. ΔΕΡΜΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ: Αν μας πείτε από πού είναι αυτή η πληροφορία και την πάρουμε κι εμείς θα σας απαντήσω τότε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Νομίζω ότι είναι στο site και μπορεί να τη δει ο οποιοσδήποτε. Εννοώ είναι εύκολη πρόσβαση.
Α. ΔΕΡΜΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ: Ας μας την δώσουν την πληροφορία, γιατί εμείς δεν την έχουμε ακούσει ποτέ.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Εμένα μου την έφεραν πάντως πριν από λίγο. Είχαμε μια συνάντηση με την ΟΙΕΛΕ και ο κ. Κουρουτός μου έδωσε μια εκτύπωση του δημοσιεύματος. Δεν πρόλαβα να το δω.
Α. ΔΕΡΜΕΤΖΟΠΟΥΛΟΣ: Εγώ δεν έχω ούτε καν αυτό.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δηλαδή δυο λεπτά πριν έρθουμε εδώ. Δεν το έχω διαβάσει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το τελευταίο διάστημα είχε ανακινηθεί το ζήτημα της ανανέωσης των μητρώων των πανεπιστημίων και της διαγραφής των αιώνιων λεγόμενων φοιτητών από την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά. Πώς σκέφτεστε να προχωρήσετε σε αυτό;
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Θα εφαρμόσουμε το νόμο. Είναι ψηφισμένος. Είναι ο περίφημος νόμος Διαμαντοπούλου από το 2011. Ο κ. Κυριαζής, Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου με ενημέρωσε, δεν το ήξερα, ότι έχουν δοθεί επιπλέον εξεταστικές περίοδοι, μου το επιβεβαίωσαν αυτό οι Πρυτάνεις, και οι πρόεδροι των ΤΕΙ. Έχουν δοθεί οι ευκαιρίες και ο κατάλληλος χρόνος αυτό που λέτε εσείς για εφαρμογή από 14 – 15 είναι ένα από τα τρία μέτρα του προσδιορισμού του χρόνου φοίτησης και τον πιο μεγάλο σε ό,τι αφορά τον αριθμό απ’ ό,τι ενημερώνομαι. Δεν έχω σκέψεις. Θα εφαρμόσω το νόμο. Δεν έχω κάτι να προσθέσω.
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Επειδή ξέρω τι θα καλύψετε και έχω δει και ποιο είναι το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον το θεωρώ απολύτως εύλογο. Για τις μετεγγραφές. Θα σας ρωτούν για οικονομικά όρια. Εσείς θα πρέπει να σκεφτείτε για να σκεφτείτε σωστά, ότι στο μυαλό μας είναι ότι τα όρια τα οποία είναι συνήθη για τα φορολογικά θέματα και είναι σκληρά όρια δεν μπορούν να είναι αυτά τα οποία λέμε εμείς.
Εμείς σκεφτόμαστε ως εξής: πες μια οικογένεια τώρα δυο εκπαιδευτικών που είναι μια συνήθης περίπτωση. Αντιλαμβάνεστε ποιο είναι το μηνιαίο τους εισόδημα από τους μισθούς τους. Αν έχουν τίποτε ξενοδοχεία και κάποιες άλλες πηγές εισοδήματος, αυτό συνεκτιμάται.
Αλλά πείτε ότι είναι μια κανονική οικογένεια, που έχει ένα εισόδημα που προκύπτει από δυο μισθούς και έχει ένα παιδί στο Ηράκλειο της Κρήτης και ένα στη Θεσσαλονίκη. Βγαίνει αυτή επειδή δηλώνει 20.000 ευρώ το χρόνο; Μπορεί να βγει; Βγαίνει; Δεν βγαίνει.
Η βοήθεια στην οικογένεια είναι αυτό. Μια οικογένεια που ζει στη Θεσσαλονίκη μπορεί να στείλει το ένα παιδί στα Χανιά και το άλλο παιδί στην Πάτρα; Τέτοια οικογένεια. Δεν μπορεί.
Συνεπώς φεύγουμε από τα φορολογικά όρια των εισοδημάτων και πάμε στις πραγματικές ανάγκες μιας οικογένειας γιατί εδώ αν τα Πανεπιστήμια βοηθήσουν μπορούμε να δώσουμε μια βοήθεια. Αυτό είναι το σκεπτικό μας. Και πολύ σωστά ο προηγούμενος Υπουργός έδωσε τη λύση που έδωσε και η Βουλή αποδέχτηκε, αλλά πρέπει να προσθέσουμε και αυτό γιατί θα σου πει ο άλλος «ρε φίλε εγώ δεν είμαι θύμα τρομοκρατίας, ούτε τρίτεκνος αλλά είμαστε δυο παιδιά σε αυτή την οικογένεια και ο ένας πρέπει να πάει στη Σπάρτη και ο άλλος πρέπει να πάει στη Λάρισα». Δεν βγαίνει να κρατάει μια τέτοια οικογένεια τρία σπίτια. Αυτή είναι η λογική μας. Ευχαριστώ πολύ.