Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

18 Φεβρουαρίου 2016

Π Α Ν Ε Λ Λ Α Δ Ι Κ Η Ο Μ Ο Σ Π Ο Ν Δ Ι Α Τ Ρ Ι Τ Ε Κ Ν Ω Ν
(2θμιο σωματείο Αποφάσεις 125/2010 και 2/2015)
115 22 Μακρυνίτσης 9,ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ ΑΘΗΝΑΙ
Τηλ.:6944161115,6944364283 e-mail:pespo3t@yahoo.gr
Η ΥΑ με την οποία καθορίσθηκαν τα εισοδηματικά κριτήρια και η περιουσιακή κατάσταση για την έντυαξη στο ΤΕΒΑ/Πρόγραμμα Επισιτιστικής Βοήθειας για Απόρους υπογράφθηκε 27-5-2015
. Όψιμες οι αντιδράσεις τώρα.Η Πανελλαδική Ομοσπονδία Τριτέκνων διαμαρτύρεται από τον Ιανουάριο του 2015 για αυτό το πρόβλημα,διότι αρχικά τα εισοδηματικά κριτήρια ήταν χαμηλότερα(για 5μελή 5400 ευρώ),τα έχουμε ξεχάσει; Δυστυχώς η κα Φωτίου ακολούθησε τον προκάτοχό της,απλώς για να κάνει την "καλή" και ότι έχει "ευαισθησία" τα αύξησε στα 7200 ευρώ για 5μελή οικογένεια.Θεώρησε ότι τα 600 ευρώ το μήνα είναι υπέρ αρκετά να ζήσει μια 5μελή οικογένεια.Δεν θεωρείται με 7201 ευρώ άπορη και φτωχή.Έτσι μας βλέπουν οι αγαπητοί μας υπουργοί,που νοιάζονται για το καλό μας.
Ακολουθεί η ΥΑ της Φωτίου:
"Καθορισμός εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων των ωφελούμενων του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους (TEBA/FEAD). Αριθμ. Δ23/οικ.19162/1277 (6) ΦΕΚ B 1066/27-5-2015
Η ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
Έχοντας υπόψη:
1) Τον Ν. 3861/2010 (ΦΕΚ 112, τ.Α΄) περί «Ενίσχυσης της διαφάνειας με υποχρεωτική ανάρτηση νόμων και
πράξεων των κυβερνητικών, διοικητικών και αυτοδιοικητικών οργάνων στο διαδίκτυο «Πρόγραμμα Διαφάνεια και άλλες διατάξεις».
2) Τον Ν. 4052/2012 (ΦΕΚ 41, τ.Α΄) «Νόμος Αρμοδιότητας Υπουργείων Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για εφαρμογή του νόμου «Έγκριση των Σχεδίων Συμβάσεων Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης μεταξύ του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Ε.Τ.Χ.Σ.), της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Τράπεζας της Ελλάδος,του Σχεδίου του Μνημονίου Συνεννόησης μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Τράπεζας της Ελλάδος και άλλες επείγουσες διατάξεις για τη μείωση του δημοσίου χρέους και τη διάσωση της εθνικής οικονομίας» και άλλες διατάξεις».
3) Τον Ν.4320/2015 (ΦΕΚ 29, τ.Α΄) «Ρυθμίσεις για τη λήψη άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, την οργάνωση της Κυβέρνησης και των Κυβερνητικών οργάνων και λοιπές διατάξεις».
4) Τις διατάξεις της παρ 8 του, του άρθρου 45, του Ν. 4314/2014 (Α΄265) «Για τη διαχείριση, τον έλεγχο και την εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2014−2020, Β) Ενσωμάτωση της
Οδηγίας 2012/17 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουνίου 2012 (ΕΕ L 156/16.6.2012) στο ελληνικό δίκαιο, τροποποίηση του Ν. 3419/2005 (Α΄297) και άλλες διατάξεις».
5) Το Π.δ. 113/2014 (Α΄180/29−08−2014) «Οργανισμός του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας».
6) Το Π.δ. 24/2015 (Α΄20/27−01−2015) «Σύσταση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά της Γενικής Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων».
7) Τον Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 223/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Μαρτίου 2014 για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους και τον Συμπληρωματικό αυτού (ΕΕ) αριθ. 532/13−3−2014
8) Την Εκτελεστική απόφαση (ΕΕ) C (2014) 9803 final της 15ης Δεκεμβρίου 2014 σχετικά με την έγκριση του
Επιχειρησιακού Προγράμματος Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Άπορους (TEBA/FEAD)
9) Την υπ’ αριθ. Υ56/16.2.2015 (Β΄ 253/20−2−2015) απόφαση: «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Αναπληρώτρια
Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θεανώ Φωτίου»
10) Την υπ’ αριθ. 9152/Δ9.2742/13−3−2015 απόφαση: «Διορισμός Γενικού Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Πρόνοιας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης»
11) Την υπ’ αριθ. 604/24/4/2015 (Β΄770) κοινή Υπουργική απόφαση: «Σύστημα Διαχείρισης, Αξιολόγησης, Παρακολούθησης και Ελέγχου ενεργειών που συγχρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους (ΤΕΒΑ)».
12) Το γεγονός ότι με την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού,
αποφασίζουμε:
Τον ορισμό των εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων των ωφελούμενων, του Επιχειρησιακού
Προγράμματος Ι «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους (TEBA/FEAD)», για την εφαρμογή των ρυθμίσεων της παραγράφου 8, του άρθρου 45 του Ν. 4314/2014 (Α΄265) «Για τη διαχείριση, τον έλεγχο και την εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2014−2020, Β) Ενσωμάτωση της Οδηγίας 2012/17 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 13ης Ιουνίου 2012 (ΕΕ L 156/16.6.2012) στο ελληνικό δίκαιο, τροποποίηση του Ν. 3419/2005 (Α297) και άλλες διατάξεις», ως ακολούθως:
Άρθρο 1
Αντικείμενο − Σκοπός
Αντικείμενο της παρούσας απόφασης, αποτελεί ο καθορισμός των εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων των ωφελούμενων του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους (TEBA/FEAD)».
Ωφελούμενοι των παροχών του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Άπορους (TEBA/FEAD)», είναι άτομα και οικογένειες, τα οποία διαβιούν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 3 της παρούσης.
Άρθρο 2
Ορισμοί
1. Ως «άτομα» νοούνται τα ενήλικα φυσικά πρόσωπα (άγαμα, διαζευγμένα, σε διάσταση ή σε χηρεία), που
υποβάλλουν ατομική φορολογική δήλωση και δεν εμπίπτουν στις κατηγορίες των εξαρτώμενων μελών, όπως
προσδιορίζονται στην παράγραφο 3.
2. Ως «οικογένεια» νοείται η ενότητα φυσικών προσώπων, που περιλαμβάνει ένα ή περισσότερα εξαρτώμενα μέλη ή ένα έγγαμο ζευγάρι ή ζευγάρι το οποίο έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, με ή χωρίς εξαρτώμενα μέλη.
3. Ως εξαρτώμενα μέλη σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 11 του Ν. 4172/13 θεωρούνται:
α. Τα άγαμα τέκνα, εφόσον:
− είναι ανήλικα ή
− είναι ενήλικα έως 25 ετών και φοιτούν σε σχολές ή σχολεία ή ινστιτούτα επαγγελματικής εκπαίδευσης ή
κατάρτισης της ημεδαπής ή αλλοδαπής ή
− είναι ενήλικα έως 25 ετών και είναι εγγεγραμμένα στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ ή
-υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία.
β. Τα παρακάτω φυσικά πρόσωπα με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67% εφόσον είναι άγαμα, διαζευγμένα σε χηρεία:
− τέκνα ενός ή και των δυο συζύγων/γονέων
− αδελφοί και αδελφές ενός εκ των δυο συζύγων/γονέων
γ. Οι ανιόντες
δ. Τα ανήλικα που στερούνται και των δυο φυσικών τους γονέων και έχουν έως τρίτου βαθμού συγγένεια με έναν εκ των δυο συζύγων/γονέων της οικογένειας, εφόσον δεν έχει εκδοθεί δικαστική απόφαση που αναθέτει την επιμέλεια σε άλλο πρόσωπο.
4. Τα φυσικά πρόσωπα που αναφέρονται στις περιπτώσεις α, γ και δ, δεν θεωρούνται εξαρτώμενα μέλη εάν το ετήσιο ατομικό τους εισόδημα υπερβαίνει το ποσό των 3.000 ευρώ.
5. Τα φυσικά πρόσωπα της περίπτωσης β. δεν θεωρούνται εξαρτώμενα μέλη εάν το ετήσιο ατομικό τους
εισόδημα υπερβαίνει το ποσό των 6.000 ευρώ.
6. Ως βρεφική ηλικία για της ανάγκες του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής
Συνδρομής για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους (TEBA/FEAD)», χαρακτηρίζεται το διάστημα από τη γέννηση του παιδιού, έως το τέλος του 2ου έτους.
7. Ως «άστεγοι» για της ανάγκες του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής
Συνδρομής για το Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας για τους Απόρους (TEBA/FEAD)», θεωρούνται τα άτομα που
διαμένουν, σε δημόσιους ή εξωτερικούς χώρους, διανυκτερεύουν σε ξενώνες ύπνου ή διαβιούν σε προσωρινά ή πρόχειρα καταλύματα, τα οποία δεν πληρούν τις αναγκαίες τεχνικές προδιαγραφές και δεν διαθέτουν τις βασικές υπηρεσίες ύδρευσης και ηλεκτροδότησης.
Άρθρο 3
Κριτήρια επιλεξιμότητας
Α. Εισοδηματικά κριτήρια
Το εισόδημα του ωφελούμενου, όπως προκύπτει από την φορολογική δήλωση του τελευταίου οικονομικού έτους, δεν πρέπει να υπερβαίνει τα παρακάτω όρια πραγματικού εισοδήματος:
3.000 € ετησίως για μεμονωμένο άτομο και 4.500 € ετησίως για το ζευγάρι, προσαυξανόμενο κατά 1.500 € για κάθε ενήλικο εξαρτώμενο μέλος της οικογένειας και 900 € ετησίως για κάθε ανήλικο εξαρτώμενο μέλος της οικογένειας. Στη μονογονεϊκή οικογένεια (οικογένεια που προστατεύεται από έναν μόνο γονέα, άγαμο, σε χηρεία ή διαξευγμένο) το πρώτο εξαρτώμενο ανήλικο μέλος λογίζεται ως ενήλικας.
Ενδεικτικά παρατίθενται οι ακόλουθες περιπτώσεις:
Οικογενειακή κατάσταση Ετήσιο Εισόδημα Μηνιαίο Εισόδημα Ημέρα
-Μεμονωμένο άτομο 3.000€ 250€ 8 €
-Οικογένεια χωρίς ανήλικο εξαρτώμενο μέλος ή άτομο
με 1 ανήλικο εξαρτώμενο μέλος 4.500€ 375€ 13 €
-Οικογένεια με 1 ανήλικο εξαρτώμενο μέλος ή άτομο
με 2 ανήλικα εξαρτώμενα μέλη 5.400€ 450€ 15 €
-Οικογένεια με 2 ανήλικα εξαρτώμενα μέλη ή άτομο
με 3 ανήλικα εξαρτώμενα μέλη 6.300€ 525€ 18 €
-Οικογένεια με 3 ανήλικα εξαρτώμενα μέλη ή άτομο
με 4 ανήλικα εξαρτώμενα μέλη 7.200€ 600€ 20 €
-Οικογένεια με 4 ανήλικα εξαρτώμενα μέλη ή άτομο
με 5 ανήλικα εξαρτώμενα μέλη 8.100€ 675€ 23 €
Πραγματικό εισόδημα: νοείται το συνολικό καθαρό πραγματικό εισόδημα όλων των κατηγοριών (ημεδαπής ή αλλοδαπής προέλευσης), που έλαβαν όλα τα μέλη της ωφελούμενης μονάδας στη διάρκεια του οικονομικού έτους − μετά την αφαίρεση των φόρων, των εισφορών για κοινωνική ασφάλιση, των κρατήσεων του Ν. 4093/2012 ή υπέρ δημοσίου, της εισφοράς αλληλεγγύης του Ν. 3986/2011. Στο συνολικό καθαρό πραγματικό εισόδημα συμπεριλαμβάνεται και το σύνολο των επιδομάτων και άλλων ενισχύσεων, με τις εξαιρέσεις που αναφέρονται παρακάτω, καθώς και το εισόδημα που απαλλάσσεται από το φόρο ή φορολογείται με ειδικό τρόπο.
Στο συνολικό πραγματικό εισόδημα δεν περιλαμβάνονται:
α. αντικειμενικές δαπάνες και τεκμήρια διαβίωσης
β. Διατροφές που καταβάλλονται στο ανήλικο τέκνο με δικαστική απόφαση, ή με συμβολαιογραφική πράξη
ή με ιδιωτικό έγγραφο, το επίδομα αναδοχής, καθώς και το εξωϊδρυματικό επίδομα ή προνοιακά επιδόματα
αναπηρίας που χορηγούνται από το κράτος, κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 11 παρ. 3 του Ν. 4172/2013.
Β. Περιουσιακά κριτήρια
α. Η συνολική φορολογητέα αξία της ακίνητης περιουσίας (στην Ελλάδα ή/και στο εξωτερικό) να μην υπερβαίνει τις 115.000 ευρώ κατ’ άτομο, προσαυξανόμενη κατά 20.000 ευρώ για κάθε επιπλέον ενήλικα και κατά 15.000 για κάθε εξαρτώμενο ανήλικο και με ανώτατο συνολικό όριο για κάθε άτομο ή οικογένεια το ποσό των 250.000 ευρώ.
β. Το συνολικό ύψος των καταθέσεων του ατόμου ή του συνόλου των μελών της οικογένειας σε όλα τα πιστωτικά ιδρύματα της χώρας και του εξωτερικού ή/και η τρέχουσα αξία μετοχών, ομολόγων κ.λπ., να μην υπερβαίνει για το τελευταίο οικονομικό έτος το διπλάσιο του ορίου εισοδήματος για την λήψη των παροχών της παρούσας απόφασης. πχ Για Οικογένεια με 3 ανήλικα εξαρτώμενα μέλη ή άτομο
με 4 ανήλικα εξαρτώμενα μέλη 2χ7.200€=14400€
γ. Δεν γίνονται δεκτές αιτήσεις ατόμων και οικογενειών τα οποία έχουν στην ιδιοκτησία τους αεροσκάφη, ελικόπτερα IX, ανεμόπτερα και δεξαμενές κολύμβησης (πισίνες), και ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, άνω των 5 μέτρων και με κινητήρα ισχύος άνω των 50 κυβικών εκατοστών.
Εξαιρέσεις
α. Άτομα, τα οποία φιλοξενούνται ή περιθάλπονται σε Μονάδες Κλειστής Φροντίδας ή σε Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης, δεν ωφελούνται των παροχών της παρούσας απόφασης.
β. Άτομα, τα οποία φιλοξενούνται σε Μονάδες Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης (Οικοτροφεία, Ξενώνες) ή είναι ωφελούμενοι του Προγράμματος Προστατευμένων Διαμερισμάτων του αρ. 9 του Ν.2716/1999, δεν ωφελούνται των παροχών της παρούσας απόφασης.
γ. Άτομα ή οικογένειες, οι οποίοι είναι ωφελούμενοι του προγράμματος «Στέγαση και Επανένταξη» και για όσο διαρκεί η υλοποίηση του προγράμματος, δεν ωφελούνται των παροχών της παρούσας απόφασης.
δ. Άτομα τα οποία αν και είχαν την υποχρέωση, δεν υπέβαλαν δήλωση φορολογίας εισοδήματος (Ε1, Ε2 και Ε3) και δήλωση ακίνητης περιουσίας για το τελευταίο οικονομικό έτος, δεν ωφελούνται των παροχών της παρούσας απόφασης, εκτός εάν υποβάλουν εκπρόθεσμα τις αντίστοιχες δηλώσεις. Η παρούσα εξαίρεση δεν αφορά στην ομάδα των αστέγων.
Άρθρο 5
Έναρξη ισχύος
Η απόφαση αυτή ισχύει από τη δημοσίευση της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 27 Μαΐου 2015
Η ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΘΕΑΝΩ ΦΩΤΙΟΥ "
Στις 6-1-205 ζητήσαμε από την τότε ηγεσία του Υπ. Εργασίας και αρμόδιο Υφυπουργό να ενταχθούν οι τρίτεκνοι στο ΕΠΙΧ ΠΡΟΓΡ Ι και να αυξηθούν τα εισοδηματικά κριτήρια διότι τότε υπήρχε η απόφαση αν είναι τα ίδια με του ελαχίστου εγγυημένου εισοδήματος(5μελή οικογένεια ετήσιο εισόδημα έως 5400 ευρω).
"....Να διευρυνθούν τα κριτήρια ώστε να ενταχθούν οικογένειες-άτομα και πέραν του Ελαχίστου Εγγυημένου Εισοδήματος. Αίτημα που το είχαμε ζητήσει και στην συνάντησή μας από τον κ. Υφυπουργό....''.
Καμία απάντηση τότε.
ΕΚΕΊΝΟ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΊΟ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΛΑΒΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΚΟΜΗ ΠΑΡΑ ΤΙς ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΕΊΝΑΙ:ΠΟΣΟΙ ΗΤΑΝ ΟΙ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΡΑΤΩΝ ΕΚΤΟΣ Ε.Ε. ΕΜΕΙΣ ΑΠΟ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΕΡΕΥΝΑ ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΠΟΥ ΤΟ 40% ΤΩΝ ΣΥΝΟΛΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
ΑΣ ΜΑΣ ΔΙΑΨΕΥΣΕΙ Η κα ΥΠΟΥΡΓΟΣ.ΤΟ ΘΕΛΟΥΜΕ.